سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام سید محمد موسوی-امام جمعه آران و بیدگل

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی با اشاره به فعالیت ۴ مدرسه علمیه در آران و بیدگل، گفت: رویکرد حوزه علمیه آران و بیدگل حرکت در مسیر رشته های تخصصی است.

 حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با اشاره به فعالیت 4مدرسه علمیه در شهرستان آران و بیدگل، اظهارداشت: این چهار مدرسه در نشر و تبلیغ مکتب اهل بیت (ع) بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه دارند و موجب شده تا عطر ولایت اهل بیت (ع) به فضای عمومی این شهرستان معنوییت خاصی ببخشد

امام جمعه آران و بیدگل در ادامه با بیان این که دروس حوزه در مدارس علمیه شهرستان  در حال تخصصی شدن می باشد، گفت: حوزه های شهرستان ها سنگرهای نشر مکتب اهل بیت (ع) بوده و با گسترش رشته های تخصصی جان و  رونق  تازه ای گرفته است.

وی ادامه داد: البته رونق حوزه در منطقه کاشان مدیون تاسیس مدیریت حوزه به صورت جداگانه در این منطقه است که  کاری بسیار شایسته و موجب تحرک، نشاط و پویایی بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه با بیان اینکه حوزه های علمیه منطقه کاشان در تمام دوران مبارزات درخط مقدم قرار داشتند، خاطرنشان کرد: حوزه های منطقه کاشان در تظاهرات علیه رژیم ستم شاهی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از حریم اسلام و آرمان های نظام پیشگام  بوده اند .

وی در همین زمینه به رتبه نخست ایثارگری مردم آران و بیدگل در سطح استان اصفهان اشاره و افزود: تقدیم بیش از 800 شهید، 1500 جانباز، 68 آزاده سرافراز از گردانهای فتح درلشگر8 نجف اشرف وگردان امام محمد باقر(ع) در لشگر امام حسین(ع) از برکات حوزه های علمیه، روحانیون و افتخارات شهرستان آران و بیدگل می باشد .

امام جمعه آران و بیدگل در پایان به نقش طلاب و روحانیون در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب اشاره کرد و یاد آورشد: با توجه به اینکه تهاجمات فرهنگی خطرناک تر از جنگ نظامی می باشد و دشمنان با ابزار اینترنت و ماهواره به جنگ عقاید و اخلاق جوانان آمده اند، حوزه های علمیه با روشنگری، بصیرت افزایی و بیان شبهات جوانان، همچنان شجاعانه از مرزهای عقیده و اخلاق دفاع می کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha